zaterdag 18 oktober 2014

Kerst 1

Voor de Kerstmarkt van 10 dec. a.s. in de Dilgt heb ik al wat werkjes klaar.

Dit is het oorspronkelijke patroon van een merklap gemaakt door Marietje Mors in 1939.

 Het is een mammerklapsal van Marjan www.trekharmonica.blogspot.nl.  9 weken lang kreeg je een gedeelte van het patroon.Aan het eind van de 9 weken heb je een mooie merklap.
Ik heb mijn merklap geborduurd in de kerstkleuren groen en rood.  Ipv van mijn naam heb ik er X-mas opgeborduurd.
In het hoekje heb ik een kerstmannetje geplakt.

Detail

Het tweede werkje is een Kerst-uiltje. Het patroon gevonden op internet.

Als derde een deegrolletje in Kerststijl.




Deze foto is wat scherper.


Het volgende Kerstproject is al in de maak. Dus wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om de Mammerklap op je blog te zien staan! Ga je hem verkopen op de kerstmarkt?
    De andere borduurtjes zijn ook heel leuk, vooral het deegrollertje, wat een leuk idee!
    Groetjes weer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Denk wel dat ik de Mammerklap verkoop. Vindt hem zelf ook wel heel leuk. Misschien wordt ie niet verkocht, dan hang ik het hier op hihi

    BeantwoordenVerwijderen