dinsdag 14 april 2015

Katten

Vorig jaar vroeg een collega of ik voor haar een ABC met katten wilde afmaken. Oma is er lang geleden aan begonnen te borduren,maar kon het niet afmaken.Daarna is er nog een oude dame geweest die er aan geborduurd heeft, maar dat lukte ook niet. Dus vroeg ze mij. Ik dacht, ach dat doe ik wel even, Neem maar mee. Er moeten nog 4 letters geborduurd worden Waar ben ik aan begonnen!!!! Wat een gepriegel. Alleen goed te zien bij daglicht Er zijn de kleuren grijs, lichtgrijs, nog lichter grijs en wit.Hoop kleine verschillende tekens op het patroonblad.Ik heb de loep erbij, maar dan nog.Ik gooi het geheel regelmatig in een hoek, om het dan later toch weer op te pakken.Ik laat me niet kennen. Het MOET af! En Corrie, het komt ook af.

Last year, a colleague asked if I wanted  to finish an ABC with cats. Granny began to embroider it long ago, but could not finish it.Than an other old lady started to embroider but also did not fished it. So she asked me. I thought,I do this briefly.. There are four letters that must be embroidered Where I started !!!! What a fiddling. Only clearly visible in daylight There are shades of gray, light gray, lighter gray and white.Hoop little different characters on the pattern Ik have scrutinized it, but then .Ik discard it regularly in a corner, and then later  I tryit again.. It MUST be finished  And Corrie, it will!
I started with the letter L
Dit is het patroon. This is the pattern
Dit gedeelte heeft oma nog geborduurd.
Oke, na de letter L nog drie letters te gaan.Pfffff
Ik ben nog wel even bezig.

This section still grandmother embroidered.
Okay, after the letter L three letters to go..Pfffff
I will be very busy.


1 opmerking:

  1. Wat lief van je dat je het borduurwerk af gaat maken, maar oh, wat een gepriegel! Is je collega ook een handwerkster of juist niet en heeft ze geen idee wat ze van je gevraagd heeft? :-)
    Heel begrijpelijk dat het niet je favoriete werk is en dat het af en toe in een hoek belandt, maar reuze knap dat je niet opgeeft!
    groetjes weer (en sterkte ;o)

    BeantwoordenVerwijderen