zondag 23 oktober 2016

Poppen en berenbeurs 2016

Gisteren de de Poppen en berenbeurs geweest in s- Hertogenbosch. Het was alweer een paar jaar geleden dat ik geweest was. 's Morgens om kwart voor 8 vertrok de bus. In Assen, Hoogeveen, Meppel en Zwolle nog wat beursbezoekers opgepikt en toen ging het richting Den Bosch.
Rond 11 uur waren we bij de Brabanthallen en kon het feest beginnen.
Een hal vol met poppen, beren en poppenhuizen. Ht viel me op dat er veel stands waren met Rebornbabies. En dat is niet echt mijn ding.De poppen zijn me te levensecht.

Op de beurs liepen veel vrouwen met deze poppen op hun arm, in een kinderwagen,maxicosie alsof het echte babies waren. Voor mij als nuchtere Groningse vond ik dat een beetje lachwekkend. Sorry dames.Mijn voorkeur gaat meer uit naar fantasiepoppen. Elfen bv.en die vond ik in het Fairy Fantasy-straatje. Er waren creaties van oa Andrea van Dalen, Iris Visser en nog veel meer bekende poppenmaaksters te bewonderen.

Iris Visser -Linstra
http://www.creafairies.nl/


Andrea van Dalen
http://www.mistymountains.nl/
Er waren veel antieke poppen, beren en toebehoren. Berenpakketten om zelf te maken, maar ook los materiaal en stoffen
Hieronder een aantal foto's































Deze popjes vond ik erg mooi. Helaas mijn portemonnee niet! :(

Het was een leuke dag waarvan ik genoten heb en natuurlijk heel veel ideetjes op opgedaan.

1 opmerking:

  1. Leuk al die poppen. Ik houd ook niet van die poppen die net baby's zijn.Fijn dat het een fijne dag was. Groeten Tony

    BeantwoordenVerwijderen